Narrow your search
Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Hoe coach ik mijn klas. De basisgids voor klassenmanagement
Author:
Year: 2006 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Uiterst praktische en bruikbare basisgids voor klassenmanagement. Geschreven vanuit de praktijk: de auteur is 25 jaar actief als lerarenopleider. Hij volgt de evoluties in de onderwijswereld al jaren op de voet, en heeft een heldere en realistische kijk op wat goed klassenmanagement kan zijn. Wat is effectief onderwijzen? Hoe bevorder je de ontwikkeling van leerlingen? Hoe kun je beter luisteren naar je leerlingen? Hoe geef je positieve feedback? hoe verbeter je de communicatie met ouders? Hoe houd je een groep bij de les? Hoe ga je om met verschillen? Hoe pak je conflicten aan? Hoe ga je om met probleemgedrag? Hoe belonen en straffen? Geschikt voor alle leerkrachten: van het basisonderwijs tot het secundair onderwijs.


Book
Klassevol filosoferen : handboek voor leerkrachten
Authors: --- ---
ISBN: 9789030192572 9030192577 Year: 2008 Volume: 4 Publisher: Mechelen Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Om in staat te zijn om te filosoferen met kinderen en/of jongeren, of om het vak filosofie te kunnen geven, moet de leerkracht over de nodige voorkennis beschikken. Dit boek wil daar een hulpmiddel bij zijn. Het richt zich tot de (toekomstige) leerkrachten en leert hen de vaardigheden voor het filosoferen aan.

Keywords

Decroos, Johan. --- Niet-confessionele zedenleer --- Basisonderwijs. --- Secundair onderwijs. --- Didactics of secundary education --- Didactics of philosophy --- filosoferen met kinderen --- lager onderwijs --- Didactics of primary education --- SO (secundair onderwijs) --- #SBIB:1H10 --- #SBIB:37H0 --- didactiek --- filosoferen --- filosofie --- 476.8 --- 478.9 --- Didactische werkvormen --- Filosoferen met kinderen --- Filosofie --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Lerarenopleiding --- Secundair onderwijs --- 456.8 --- 458.9 --- Analytische filosofie --- Basisonderwijs --- Debat --- Didactiek --- Discussie --- Filosoferen --- Filosoferen-klas --- Kringgesprek --- Levensbeschouwing --- Socrates --- 100 )* FILOSOFIE --- 110 --- filosofie (ler) --- filosofie: kinderen --- 485.99 --- Filosoferen met jongeren --- Filosoferen met kinderen; ba.o. --- Filosofie ; kinderen --- 694 --- Filosofie: inleidingen en algemene overzichten --- Pedagogie --- didactiek basisonderwijs - geestelijke stromingen --- Overige vormingsgebieden --- Vormingsgebieden --- Overige bijzondere onderwerpen --- Esthetica en filosofie --- toegepaste filosofie --- PXL-Education 2014 --- didactiek van de filosofie --- basisonderwijs --- Filosoferen met kinderen; ba.o --- Denken --- Jeugd --- Levensbeschouwelijke opvoeding --- Oudheid --- China --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw --- Jongere

Listing 1 - 2 of 2
Sort by